now reading...
English, Gestión del conocimiento, Gestión e innovación

The basics of KM

It takes a computing student to underline something that gets forgotten in the 2.0 feeding frenzy. Here, Anupom takes the trouble to remind us:

  • KM is meant to improve business efficiency. Period.
  • It starts with the basics: documenting processes, documenting applications, documenting code, documenting decisions. Explaining what is what and why it’s so, in a way that the next person can use to lower the learning curve… and turning work done into reusable materials, modern-day productive capital.

That is not the whole story, but it’s the core of the story.


Un comentario en “The basics of KM

  1. Certainly, certainly. do you know “Innovación y Gestión del Conocimiento” (2006)? You can find at robertocarballo.com. Thanks, Roberto Carballo

    Publicado por Roberto Carballo | julio 10, 2007, 6:22 am


Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: